Muzeul de Pânze şi Poveşti. Mândra. Ţara Făgăraşului. Transilvania. România - în primul rând un concept! Un muzeu-proiect virtual, cu aplicații reale! In regim pop up event (in diverse locuri) De regula ne gasiti permanent online si in l Mandra in vacantele copiilor - care sunt principalii beneficiari ai acestui proiect educational! Colecţii de pânze și poveşti, evenimente, expozitii, tabere de creaţie, atelierele - şezătoare Mândra Chic - proiect social , suveniruri, atelierele de restaurare şi de joacă, itinerarii cultural-gastronomice, oameni faini, timp încremenit în loc, Suveica Mamei Ruţa care colindă prin lume. Un proiect inițiat și coordonat de Alina Zară.

20130326

ATELIERELE CU POVEŞTI

Atelierul de poveşti cu semne cusute



Sâmbăta, ca de obicei, avem un atelier de poveşti! La începutul lui aprilie am programat unul mai special: “Atelier de poveşti cu Semne Cusute”, susţinut de arhitectul Ioana Corduneanu!
Fetiţele s-au gătit cu iile lor cu semne şi au făcut plăcinte. Ioana a venit cu tot arsenalul de vârtelniţe, căliţe ocolite, sori, stele ale nordului, sfădite, cu coarnele berbecului, coloane infinite şi chiar cu Zeiţa Pasăre. Şabloane, poveşti proiectate, vorbite, dichisite, desenate şi apoi cusute. 3 ore minunate în care am început să descifrăm poveştile fabuloase din ţesăturile şi cusăturile noastre şi ale altora.

“ Creația populară e adevărata muncă de echipă, obiectele au fost ajustate, optimizate, perfecționate în sute, mii de ani, de mii de mâini și creiere.” (Ioana) Noi ne-am hotărât să ne alăturăm acestui lanţ. Deocamdată vrem să învăţăm povestea semnelor, apoi, în primă fază să o transmitem mai departe, în felul nostru! Împreună cu Ioana ne-am propus să pregătim prototipul pentru “Brăţara Faină cu semne cusute” şi “Batista Faină cu semne cusute”. 2 produse care să ducă mai departe povestea semnelor cusute autentice, majoritatea vechi de mii de ani! Acest lucru va însemna enorm pentru copiii şi bunicele din atelierele noastre-şezătoare! Vor da viaţă corect şi cu înţeles celor mai semnificative semne din cultura noastră populară, le vor înţelege, vor crea cu ele mai departe...










Scurtă poveste a Ioanei Corduneanu  şi a semnelor ei cusute

În 2011 Ioana, arhitect specializat pe zona de retail, expune la Festivalul de Design de la Berlin, în mod surprinzător, o colecție de scaune și perne românești, care aduceau în actualitate motivele și tehnicile noastre tradiționale, autentice. Oamenii de acolo rămân fascinaţi de semnele cusute, atât de vechi și departe de a fi doar decor,  care au simboluri  puternice și pline de miez.
Semne cusute este proiectul ei de suflet  prin care arhivează treptat motive autentice foarte vechi, pe care le redesenează în format vectorial.

”Zilnic adaug motive noi, din surse vechi de peste 100-150 de ani, pentru a clădi, treptat, o bază de date bogată, la care să aibă acces cât mai multă lume. Toate motivele pe care le-am redesenat sunt disponibile în format vectorial (se pot scala, multiplica etc.) și le pot oferi cu drag oricui vrea să le folosească. Firește, gratuit! Nu mă interesează decât ca aceste motive să fie folosite, valorificate, să nu se piardă. Eu le-am găsit prin biblioteci, prin anticariate sau în colecții private și vă asigur că nu sunt tocmai la îndemâna oricui. Mă gândesc la generația care caută totul pe google: pentru ei ce nu este pe net – nu există. Pentru ei le-am adunat! Deși nu sunt etnograf/etnolog, m-am documentat serios, inclusiv mergând prin sate (pe teren) și m-am sfătuit cu specialiști din România și Republica Moldova – așadar, încerc să fac o treabă serioasă. Există mii de motive tradiționale românești, eu am reușit să lucrez câteva sute și am alte sute de motive care așteaptă. Așteaptă să le bage cineva în seamă. “








 Atelierul cu poveşti pe îndelete 
................






 Atelierul cu poveşti vechi de iarnă
.................






Atelierul cu poveşti de acasă
.....................






Atelierul cu poveşti de la muzeu
...........................
(cu Nelu Barbu - B1 TV,  Cove  - Kanal D, părintele Mitu, tanti Cornelia, tanti Victoria, nenea Gicu lu'  Dascălu)








Atelierul cu poveşti pe dealurile Şonii
...........................







Atelierul cu poveşti despre icoane pe sticlă, poze vechi şi restaurare
....................
(cu restauratorii Ana-Maria şi Florin Sîrbu)








 Atelierul cu poveşti gastronomice 
......................
cu Elena Daniela Graură (Casa Terra)










 Atelierul cu poveşti de şezătoare 
.....................
(în Cetatea Făgăraşului, la Castelul Bran, Păltiniş,  Eliana Mall Braşov)















Un comentariu:

  1. Foarte frumos ce faceti !!! Sper sa ai ocazie sa trec pe la voi.
    Scuze pentru limba Romana (sunt francez)
    Laurent http://laurentfoto.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere