Muzeul de Pânze şi Poveşti. Mândra. Ţara Făgăraşului. Transilvania. România - în primul rând un concept! Un muzeu-proiect virtual, cu aplicații reale! In regim pop up event (in diverse locuri) De regula ne gasiti permanent online si in l Mandra in vacantele copiilor - care sunt principalii beneficiari ai acestui proiect educational! Colecţii de pânze și poveşti, evenimente, expozitii, tabere de creaţie, atelierele - şezătoare Mândra Chic - proiect social , suveniruri, atelierele de restaurare şi de joacă, itinerarii cultural-gastronomice, oameni faini, timp încremenit în loc, Suveica Mamei Ruţa care colindă prin lume. Un proiect inițiat și coordonat de Alina Zară.

20110705

Ţesătură pentru rochiile de mireasă din anii 1930 – Transilvania

Aţă de bumbac de Tălmaciu şi mătase,ţesute cu model specific, în urzeală de bumbac.

" Ia a fost a bunicii, Mama Marga. A fost ţesută chiar de ea, ajutată de străbunica. A purtat-o o singură dată, după care a strica-o şi i-a  făcut din ea mamei o rochiţă pe când era copil, rochie –ie pe care am purtat-o şi eu, şi fiica mea care, la rându-l ei, a pus-o bine pentru când o să crească fetiţa ei.  Două bucăţele din mâneci (care erau şi cele mai speciale ca ţesătură) le păstra în lada de zestre. Una dintre aceste bucăţele o pun într-una dintre ramele în care am avut fotografiile de nuntă ale bunicii şi v-o dăruiesc vouă, pentru colecţiile voastre, în amintirea femeilor  bune, harnice, dichisite şi frumoase din familia mea” Cu drag şi preţuire, Doina Peruna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu